Özel Projeler


Yes be annem hatırası: 

Dalgada bulut konseptli sergi dolayısı ile yaratılmıştır. Sergi 2004 Kıbrıs’taki Annan Planı sonrası politik sürece gönderme yapmaktadır. “Yes Be Annem” söylemi Cumhuriyetçi Türk Partisi’nin Annan Planı sürecinde kullandığı, Kıbrıs’taki statükoyu değiştirerek ve Kıbrıslı Türkleri Avrupa Birliğine bağlayarak dünya insanı yapacağı üzerinden kabul görmüş ve kullanılmış, ayrıca  seçim kazandıran önemli bir slogandır. “Yes Be Annem Hatırası” CTP’nin seçimi kazanması sonrasındaki durumuna gönderme yapmaktadır. 





 




Yarın Gelecek :

Başak Şenova ve Pavlina Paraskevaidou küratörlüğünde gerçekleşen UNCOVERED projesi kapsamında yapılmıştır. Uzun bir süredir ulaşıma kapalı tutulan Lefkoşa Uluslararası Havaalanı’ndan hareketle geliştirilen araştırmaya dayalı’ bir sanat ve medya projesi olan Uncovered, ‘bellek inşası’, ‘ortak yönler’ ve ‘kontrol mekanizmaları’ temelinde ilerlemiştir.

Bu proje sürecinde arşiv toplamak için çalışılmıştır. Röportajlarla kişilerin havaalanıyla ilgili anıları kaydedilmiş, kapalı (Lefkoşa Uluslar arası Havaalanı’ndan ) alanda incelemeler yapılmış, havaalanının mimari yönlerinden ve çizimlerinden yararlanılmıştır.

Röportajlardan ve toplanan nesnelerde etkilenerek yarı kurgusal, yarı gerçek hikayeler projede tartışılarak yazar ve şair Gürgenç Korkmazel tarafından yazılarak kitapçıkta toplanıp numaralandırılmıştır. Sergi mekanına yerleştirilen nesnelere ise gerçek mekanlarından kopartılıp yeniden kurgulanmıştır. Nesnelere mimari çizimlerden ve plandan etkilenerek bantlarla oluşturulan yeni planlar eşlik etmiştir. Mekana konulan numaraların karşılığı ise kitapçıkta yer almış ve izleyici hikayeleri de okuyarak farklı dünyaları ve bellekleri algılayarak işin ötesine geçebilmiş, olayı kendi imgeleminde bütünlemiştir.






Çocukluk:

Daphne Nikita küratörlüğünde yapılan ve çocukluk anılarının konu alındığı yerleştirme sergisi için yapılmıştır. Daha çok çocukluğuma ait korkular üzerine yoğunlaştığım bir eserdir. Atık malzemelerden oluşan imgeler  kafes telleri üzerine işlenip dışarısı ile ilişkili olarak kapı ve pencere gibi kullanılmıştır. Bir de sokak oyunları buna ilave edilmiştir. 









Gelincik Tarlası: 

Şener Özmen’in “Görüş Mesafesi Sıfır” konseptli sergi önerisi kapsamında yapılmıştır. Eserde Kıbrıs’ın kuzeyindeki gece kulüpleri ve askeri kampları ele alınmış ve bu iki olgunun çevresinde gelişmiştir. Gece kulüplerinin resimleri çekilmiş, çalıştırılan kadınlarla ilgili bazı araştırmalar yapılmıştır. Gece kulüpleri ortamına girilmiş, bu işi yapan kadınlarla konuşulmuş ve araştırmaların sonuçları da haritaya yazılmıştır. Haritada gece kulüplerin konumları, fiziksel durumları, çevresel faktörleri ve kadınların maruz kaldığı gerçeklikler ile devletin ve diğer mekanizmaların bu konuda elde etti  kazançlar da belirtilmiştir. Askeri kamplar ve kelle sayıları da haritada reel bir şekilde yer almaktadır. Eser duvar üzerine uygulamadır.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder